سینمای شوالیه ی تاریکی

یادداشت های شخصی یک شوالیه ی تاریکی بر سینما

سینمای شوالیه ی تاریکی

یادداشت های شخصی یک شوالیه ی تاریکی بر سینما

Man On The Moon


راجع به یک شو من هست به نام اندی کافمن و ...

اندی کافمن جوری بود که همش دوست داشت مردم رو اسکول کنه و شوخی هاش جوری بود که تا عمق آدما نفوذ می کرد ؛ کلا کلک باز حرفه ای بود ، بزرگترین کلکش رو آخر فیلم میزنه و همه رو حیرت زده می کنه ؛ فیلم خوبی بود ، از میلوش فورمن شاهکارهای One Flew Over The Cucko Is Nest و Amadeus رو دیدم ، این فیلمش هم فیلم خوبیه البته در سطح اون 2 فیلم نیست اما بازم کار خوبیه ؛ جیم کری توی این فیلم محشره ، واقعا این جیم کری رو من دوست دارم ، معرکست ، توی این فیلم یکی از زیباترین و عمیق ترین نقش آفرینی هاش رو ایفا کرده و یک شخصیت چند وجهی خوب رو از اندی کافمن به مخاطب ارائه می ده ؛ خیلی از صحنه های توی فیلم چندان روشن و واضح نیست و آدم نمی دونه که فهمیده یا نه که بر می گرده به داستان و روایتش و اینکه اول ماجرا رو شاهدیم و بعد پشت پرده ، با این که دفعه ی اول دوم می دیدم و می فهمیدم اما بازم نمی تونستم با قاطعیت کار بعدی اندی کافمن رو حدس بزنم ، این شیوه ای بود که اندی کافمن به کار می گرفت ؛ بزرگترین کلکش رو هم آخر فیلم میزنه و واقعا آدم رو یکجورایی توی شک باقی می ذاره ؛ گفتم که بعضی صحنه ها زیاد روشن نیست ، جدا از مساله ی روایت و داستان و شیوه ی کار کافمن ، واقعا بعضی مواقع کارهای کافمن برای بیننده قانع کننده و واضح نیست ؛ مثلا همین شخصیت تونی کلیفتون که خیلی هم اعصاب خورد کن و جالب بود چندان توجیح خاصی نداشت و کارها و ارتباطاطش با کافمن هم از این قاعده مستثنی نبود ؛ در کل فیلم خوبیه .

نظرات 3 + ارسال نظر
filmcomment پنج‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:29 ب.ظ http://www.filmcomment.blogfa.com

قدم کلیک هایتان بر چشم...

شمهقثظش شنبه 12 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:17 ق.ظ http://poolasan.persianblog.ir

سلام
وبلاگ منحصر به فردی داری
یه پیشنهاد
به نظرم به وبلاگ من یه سری بزن و تو سایت های ایرانی اون عضو شو.بعد به من پیامی بده .تا راه کارهایی بت پیشنهاد کنم تا از این سایت ها درامد بالایی کسب کنی.اینجا نمی شه گفت
امتحانش ضرر نداره.
poolasa.persianblog.ir
id:skys_boy_793

سرپیکو شنبه 12 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:34 ق.ظ http://www.heatfilm.blogfa.com

قیافه جیم کری رو! خیلی باحاله!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد